Doorgaan naar hoofdcontent

Simpel zitten

Nieuwsbrief van 20 juni 2019
Deze week een simpele nieuwsbrief.


Gisteren begon onze Sensei (Irène Bakker) de zit met Johan Cruijff. Die had tenslotte overal verstand van!
Hij schijnt gezegd te hebben ´Voetbal is simpel. Wat moeilijk is, is simpel voetballen´.

Dus:

• Zitten is simpel. Wat moeilijk is, is simpel zitten

Irène Bakker Sensei, vrij naar Johan Cruijff
Hou je zazen simpel. Er gebeurt al genoeg. Het hielp mij wel om het simpel te houden... eventjes


Yoga voor het zitten
Ik ging op zolder door m'n oude spullen opzoek naar iets en vond iets heel anders: Instructies van Yoga voor het zitten. Volgens mij van de eerste Zengroep waar ik bij zat, Zen onder de Dom, toen van Ron Sinnige.

Afgelopen donderdag hebben we deze yoga voor het zitten gedaan.
Zie hier, met tekst en plaatjes: ZenGeldermalsen.page.link/YogaVoorHetZitten
En het is niet voor mietjes kan ik je zeggen! (maar Zen is sowieso niet voor mietjes, zoals ik weleens zeg)
Het zijn best wel heftige oefeningen, maar zeer doeltreffend voor het oprekken van die pezen en spieren die het te verduren hebben bij het zitten in de (halve)lotushouding.
Ik voelde m'n benen en heupen de dagen erna wel. En ik was niet de enige! Dus doe ze voorzichtig.




Ik hoop je donderdag te zien bij de volgende zenavond,
Lucien

Reacties