Doorgaan naar hoofdcontent

Stap uit het verhaal

We zijn weer begonnen!
Afgelopen donderdag hebben we heerlijk stil gezeten en nog eens de Identiteit van veelheid en eenheid gechant, zie hier.

Op het bord schreef ik:

• Stap uit alle verhalen.
Laat ze achter je
en stap de reële wereld van het hier-en-nu in 
 


Verslaafd aan denken
Ik merkte tijdens het zitten de laatste tijd hoe verslaafd ik aan het denken ben.
Niet dat dat iets nieuws is, of dat ik dat meer ben dan anderen, maar ik zag iets van hoe verslavend het werkt om over jezelf te denken. Te denken wat ik nog doen moet of gedaan heb, wat ik tegen anderen wil zeggen, of zij tegen of over mij. Wat ik van mezelf vind. Wat ik van de wereld en van mijn leven vind en hoe belangrijk die mening wel niet is.
Volgens mij is het allemaal bevestiging van en uitbreiding van en versteviging van mijn identiteit.
En dat vindt hij, die identiteit, wel lekker, om zo bevestigd te worden. Daar zit ergens iets verslavends in volgens mij, dat het wel lekker is om jezelf als losstaande identiteit te bevestigen via het denken.

Het is jammer, denk ik, dat we onszelf zo graag afgezonderd en op onszelf staand beschouwen. 

Stappen in the Pure Land - Upaya Zen Center, april 2016
Stappen in the Pure Land - Upaya Zen Center, april 2016

Gat
Soms valt het denken even stil. Misschien door geconcentreerd te zitten. Of misschien doordat er ineens iets onverwachts gebeurt. Zoals dat er de hele tijd motorgeluiden zijn, die al bijna niet meer opvielen, en dat die dan ineens weg zijn             Huh?            Even niks?   
               Een gat in het denken?

Kom je een gat tegen deze week: Val er lekker in!
Kijk eens rond. Misschien zit je wel in een zelf-loze ruimte.


Verzoekje - Review op Google Maps
Tenslotte wil ik je nog een klein verzoekje doen.
Zen Geldermalsen staat sinds kort op Google Maps. Om wat meer medezitters te trekken zou het helpen om daar wat goeie recenties te krijgen. Heb je geen zin om iets te typen, dan is het geven van 4 of 5 sterren 
ook super!
Klik hier voor Zen Geldermalsen op Google maps
Een klein stukje scrollen in de linker balk en je ziet het reviewgedeelte.
Ik stel het erg op prijs!

      Overige activiteiten:
  • Tijdsurfen : Mindful en intuïtief omgaan met tijd en taken. Werken vanuit rust. Vanaf dinsdag 12 november
  • Big Mindfulness : Jezelf ontleden door het innemen van verschillende perspectieven. Je kleine zelf overstijgen. Vanaf maandag 11 november
  • Mindfulness individueel : Mindfulness inplannen zoals jij wilt.
  • Stiltedag - Oefendag : Samen in een dagje lekker zakken. In de stilte. Zondag 20 oktober
  • Workshops : Bij jou op kantoor, de werkvloer of vereniging een leuke workshop over Mindfulness, Tijdsurfen of Zen? Ik kom graag langs!  


Geef vrijblijvend je interesse door

  
Hoop je binnenkort te zien,
Nenren

Reacties