Doorgaan naar hoofdcontent

Let us awaken!

Zomertijd
Twee weken geleden hebben we de laatste les van het eerste seizoen van Zen Geldermalsen gehad. Een raar idee voor mij dat er nu al een heel seizoen op zit!

Om het seizoen af te sluiten gaf ik de overweging mee ¨Meditatie, spiritualiteit en zen geven mij...¨.
Na het zitten hebben we allemaal deze woorden opgeschreven en zijn we al intuïtief schrijvend verder gaan schrijven om te zien wat voor spontaan vervolg er uit de pen rolt.
We hebben daarna met deze zelfde overweging een luistercirkel of council gedaan. (zie hier voor wat council is).
Simpelweg vanuit het hart delen en vanuit het hart luisteren naar wat er opkomt.

Na het zitten hebben we nog een hele tijd met een klein clubje geborreld. Erg tof om te doen en wat meer van elkaars leven te horen.


Leven en dood
Voor het zitten kwam de dood al even ter sprake. Toen bedacht ik me dat het wel aardig zou zijn om de laatste zit af te sluiten met de zogenaamde Evening gatha.

Life and death are of supreme importance

Iedere dag aan het einde de laatste zit op een sesshin (zenretraite) wordt het volgende vers opgezegd door de jikido (degene die de bel slaat in de zendo):

Let me respecfully remind you
Life and death are of supreme importance
Time passes swiftly and opportunity is lost
Let us awaken, awaken! Take heed
Do not squander your life
Eihei Dogen (1200-1253)

Mediteren met Mevrouw Konijn, die kort daarna stierf
Mediteren met Mevrouw Konijn, die kort daarna stierf


Zitten aan de Linge
Vanaf volgende week donderdag 8 augustus t/m 29 augustus zal ik iedere donderdagavond aan de Linge gaan zitten. Je bent welkom om mee te zitten! Vanaf 19:30 verzamelen op Polderdijk 2B, Enspijk, om 19:45 zoeken we een plekje. Eindtijd rond 21:00. (meestal recht tegenover, maar er kunnen vissers zitten) Ik heb kussens en matjes. Bij twijfel of het door gaat i.v.m. regen, bel of app even: 06-22118085


Najaar
Uiteraard zitten we weer in het najaar, vanaf de eerste week van september: donderdag 5 september.

Als je mee wilt zitten, laat het weten a.j.b.!
En ook hoe je wilt betalen:
- Hele najaarsseizoen (14 lessen) €100 - Strippenkaart: 10 lessen voor €80
- Losse lessen: €10, contant of via Tikkie

Ik hoop je te zien bij een van de activiteiten in het najaar:

  • Mindfulness: Vanaf maandag 2 september
  • Tijdsurfen: Vanaf dinsdag 3 september
  • Zen: Eerste keer= GRATIS proefles - Iedere donderdagavond vanaf 5 september
  • Big Mindfulness: Vanaf maandag 11 november



Hartelijke groet, Lucien

Reacties